Roczny Plan Kontroli - 2016 r.
Lp.
|
Temat kontroli
|
Nazwa Beneficjenta
|
Termin kontroli
|
Rodzaj
kontroli
|
Uwagi
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
1.
|
Kontrola trwałości projektu
|
Powiat Opatowski (Dom Pomocy Społecznej w Zochcinku)
|
II kwartał
|
problemowa
|
Kontrola w ramach Szwajcarsko – Polskiego Programu Współpracy
|
2.
|
Kontrola trwałości projektu
|
Gmina Kielce (Dom Pomocy Społecznej im. Jana Pawła II w Kielcach)
|
II kwartał
|
problemowa
|
Kontrola w ramach Szwajcarsko – Polskiego Programu Współpracy
|
3.
|
Kontrola trwałości projektu
|
Powiat Kielecki (Dom Pomocy Społecznej w Zgórsku)
|
II kwartał
|
problemowa
|
Kontrola w ramach Szwajcarsko – Polskiego Programu Współpracy
|
4.
|
Kontrola trwałości projektu
|
Powiat Kielecki (Dom Pomocy Społecznej w Łagiewnikach)
|
II kwartał
|
problemowa
|
Kontrola w ramach Szwajcarsko – Polskiego Programu Współpracy
|
5.
|
Kontrola trwałości projektu
|
Powiat Sandomierski (Dom Pomocy Społecznej w Sandomierzu)
|
III kwartał
|
problemowa
|
Kontrola w ramach Szwajcarsko – Polskiego Programu Współpracy
|
6.
|
Kontrola trwałości projektu
|
Gmina Kielce (Zespół Placówek „Kamyk”)
|
III kwartał
|
problemowa
|
Kontrola w ramach Szwajcarsko – Polskiego Programu Współpracy
|
7.
|
Kontrola trwałości projektu
|
Powiat Buski (Dom Pomocy Społecznej w Zborowie)
|
II kwartał
|
problemowa
|
Kontrola w ramach Szwajcarsko – Polskiego Programu Współpracy
|
8.
|
Kontrola trwałości projektu
|
Caritas Diecezji Kieleckiej (Dom Dla Niepełnosprawnych w Piekoszowie)
|
III kwartał
|
problemowa
|
Kontrola w ramach Szwajcarsko – Polskiego Programu Współpracy
|
9.
|
Kontrola trwałości projektu
|
Fundacja Dom Seniora im. Sue Ryder w Pierzchnicy
|
III kwartał
|
problemowa
|
Kontrola w ramach Szwajcarsko – Polskiego Programu Współpracy
|
Roczny Plan Kontroli - 2015 r.
L.p.
|
Komponent
|
Nazwa Beneficjenta
|
Tytuł projektu
|
Termin kontroli (kwartał)
|
Rodzaj kontroli
|
Dodatkowe informacje
|
1.
|
I, II
|
Powiat Opatowski (Dom Pomocy Społecznej w Zochcinku)
|
„Wzrost jakości usług w Domu Pomocy Społecznej w Zochcinku poprzez wprowadzenie nowych form terapii wraz z utworzeniem nowych lokali aktywizujących i zakupem wyposażenia oraz podniesieniem kwalifikacji kadry merytorycznej i medycznej”
|
I
|
W trakcie
|
-
|
III
|
Na zakończenie
|
2.
|
I, II
|
Gmina Kielce (Dom Pomocy Społecznej im. Jana Pawła II w Kielcach)
|
„Poprawa jakości usług opieki społecznej poprzez utworzenie mieszkań aktywizacyjnych dla osób starszych i niepełnosprawnych oraz podniesienie kwalifikacji zawodowych personelu Domu Pomocy Społecznej im. Jana Pawła II w Kielcach”
|
II
|
W trakcie
|
-
|
IV
|
Na zakończenie
|
3.
|
I, II
|
Powiat Kielecki (Dom Pomocy Społecznej w Zgórsku)
|
„Boisko wielofunkcyjne o sztucznej nawierzchni wraz ze ścieżką zdrowia i terenowymi urządzeniami do kinezyterapii z dostosowaniem wewnętrznych ciągów komunikacyjnych na terenie Domu Pomocy Społecznej w Zgórsku, podnoszące jakość świadczonych usług oraz poziom życia i funkcjonowania w DPS”
|
II
|
W trakcie
|
-
|
III
|
Na zakończenie
|
4.
|
I, II
|
Powiat Sandomierski (Dom Pomocy Społecznej w Sandomierzu)
|
„Podniesienie jakości świadczonych usług poprzez podwyższanie kwalifikacji personelu oraz rozbudowę z przebudową części istniejącego budynku Domu Pomocy Społecznej w Sandomierzu w celu utworzenia lokali aktywizujących, nowych form terapii: zajęciowej i rehabilitacji”
|
I
|
W trakcie
|
-
|
III
|
Na zakończenie
|
5.
|
I, II
|
Gmina Kielce (Zespół Placówek „Kamyk”)
|
„Poprawa jakości usług opieki społecznej poprzez adaptację budynku na lokale aktywizujące dla osób niepełnosprawnych oraz podniesienie kwalifikacji zawodowych personelu Zespołu Placówek "Kamyk" w Kielcach”
|
I
|
W trakcie
|
-
|
III
|
Na zakończenie
|
6.
|
I, II
|
Powiat Buski (Dom Pomocy Społecznej w Zborowie)
|
„Podniesienie jakości usług świadczonych w Domu Pomocy Społecznej w Zborowie, powiat buski, poprzez tworzenie lokali aktywizujących, pracowni terapii zajęciowych pomieszczeń rehabilitacji leczniczej wraz z zakupem wyposażenia oraz podniesienie kwalifikacji personelu”
|
III
|
W trakcie
|
-
|
IV
|
Na zakończenie
|
7.
|
I, II
|
Caritas Diecezji Kieleckiej (Dom Dla Niepełnosprawnych w Piekoszowie)
|
"Rozbudowa Domu Pomocy Społecznej celem utworzenia lokali aktywizujących przy Domu Dla Niepełnosprawnych w Piekoszowie oraz poprawa jakości świadczonych usług poprzez podniesienie kwalifikacji personelu”
|
III
|
W trakcie
|
|
IV
|
Na zakończenie
|
Podpisując Umowę o dofinansowanie Beneficjent zobowiązuje się poddać kontroli, czy sposób, w jaki prowadzi projekt (inwestycję) jest zgodny z tym, co przewiduje umowa.
I. System kontroli realizacji projektów w ramach komponentu I i II SPPW
Kontrola realizacji projektów w ramach Projektu nr KIK/57 komponent I i II przeprowadzana jest zgodnie z harmonogramem ujętym w Rocznym Planie Kontroli, sporządzanym corocznie i aktualizowanym co 6 miesięcy. Zatwierdzony Roczny Plan Kontroli oraz jego aktualizacje są zamieszczane na stronie internetowej Projektu nr KIK/57. Kontrola projektu na miejscu realizacji jest poprzedzona badaniem przez Zespół Kontrolujący treści dokumentów złożonych przez danego Beneficjenta, do których należą m.in.:
• wniosek o dofinansowanie projektu;
• umowa o dofinansowanie projektu, wraz ze wszystkimi aneksami;
• wnioski Beneficjenta o płatność oraz raporty okresowe, roczne, z zakończenia realizacji;
• wyniki poprzednich kontroli.
Zawiadomienie o kontroli jest wydawane przez Dyrektora/Zastępcę Dyrektora Wydziału Polityki Społecznej ŚUW w imieniu Wojewody Świętokrzyskiego i przesyłane faksem, pocztą elektroniczną i pocztą tradycyjną za zwrotnym potwierdzeniem odbioru do jednostki kontrolowanej na co najmniej 5 dni roboczych przed rozpoczęciem kontroli.
Realizacja czynności kontrolnych w siedzibie Beneficjenta/na miejscu realizacji projektu
Przed rozpoczęciem czynności kontrolnych na miejscu realizacji projektu/siedzibie Beneficjenta Zespół Kontrolujący okazuje stosowne upoważnienia i legitymacje służbowe albo dowody osobiste. Zespół Kontrolujący przeprowadza kontrolę w oparciu o listę sprawdzającą do kontroli na miejscu, w zakresie zgodnym z programem kontroli i upoważnieniem do przeprowadzenia kontroli.
Zespół Kontrolujący SPPW dokonuje ustaleń stanu faktycznego między innymi na podstawie przedstawionych przez jednostkę kontrolowaną oryginałów dokumentów, a w razie konieczności zwraca się o sporządzenie kopii potwierdzonych za zgodność z oryginałem lub samodzielnie tworzy kopie tych dokumentów poświadczając je za zgodność.
Zespół Kontrolujący SPPW ma prawo żądania od pracowników jednostki kontrolowanej ustnych oraz pisemnych wyjaśnień, wglądu we wszystkie dokumenty i systemy informatyczne związane z realizacją projektu, swobodnego poruszania się i wstępu do miejsc związanych z realizacją projektu z zachowaniem odpowiednich przepisów (bhp, tajemnica ustawowo chroniona).
Po zakończeniu czynności kontrolnych w siedzibie Beneficjenta/miejscu realizacji projektu, w terminie 14 dni roboczych Zespół Kontrolujący opracowuje w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach Sprawozdanie z Kontroli – wersja wstępna – jeden egzemplarz dla Instytucji Realizującej i jeden dla kierownika jednostki kontrolowanej. W sytuacji, gdy sporządzenie Sprawozdania (...) wymaga dodatkowych wyjaśnień, termin na przygotowanie sprawozdania zostaje przedłużony, o czym kierownik jednostki kontrolowanej jest niezwłocznie informowany.
Kierownik jednostki kontrolowanej lub osoba przez niego upoważniona w terminie 7 dni roboczych od dnia doręczenia Sprawozdania z Kontroli – wersja wstępna może zgłosić uwagi i zastrzeżenia do ustaleń i wniosków w nim zawartych albo przekazać informację o braku uwag i zastrzeżeń. W przypadku przekroczenia w/w terminu Instytucja Realizująca może odmówić rozpatrzenia zgłoszonych uwag i zastrzeżeń. Zgłoszone zastrzeżenia, rozpatrywane są w terminie 7 dni roboczych od dnia ich doręczenia. W uzasadnionych przypadkach Zespół Kontrolujący może przeprowadzić dodatkowe czynności kontrolne w celu ustalenia zasadności uwag i zastrzeżeń zgłoszonych przez Beneficjenta zgodnie z procedurą obowiązującą dla przeprowadzenia kontroli.
Sprawozdanie z Kontroli – wersja ostateczna jest sporządzane w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach i przesyłane do kierownika jednostki kontrolowanej.
Wydział Polityki Społecznej ŚUW działając jako Instytucja Realizująca monitoruje sposób wdrożenia zaleceń przez jednostkę kontrolowaną, a w uzasadnionych przypadkach może przeprowadzić weryfikację wykonania zaleceń pokontrolnych w drodze kontroli doraźnej.
Kontrola doraźna (ad hoc) realizacji projektów w ramach SPPW
W sytuacji, gdy Instytucja Realizująca (Wydział Polityki Społecznej ŚUW) uzyska informację o wystąpieniu lub podejrzewa wystąpienie nieprawidłowości związanej z realizacją projektu może przeprowadzić kontrolę doraźną, nieujętą w Rocznym Planie Kontroli. Celem kontroli w tym trybie jest przede wszystkim zweryfikowanie informacji o nieprawidłowości oraz ustalenie sposobu dalszego postępowania w przypadku potwierdzenia wystąpienia nieprawidłowości. Beneficjent jest informowany o terminie kontroli doraźnej na 2 dni robocze przed przeprowadzeniem czynności kontrolnych. Procedura przeprowadzenia kontroli doraźnej przebiega zgodnie z procedurą prowadzenia kontroli planowej.
Roczny plan kontroli -2014 r.
L.p.
|
Komponent
|
Nazwa Beneficjenta
|
Tytuł projektu
|
Termin kontroli (kwartał)
|
Rodzaj kontroli
|
Dodatkowe informacje
|
1.
|
I, II
|
Powiat Opatowski (Dom Pomocy Społecznej w Zochcinku)
|
„Wzrost jakości usług w Domu Pomocy Społecznej w Zochcinku poprzez wprowadzenie nowych form terapii wraz z utworzeniem nowych lokali aktywizujących i zakupem wyposażenia oraz podniesieniem kwalifikacji kadry merytorycznej i medycznej”
|
I
|
W trakcie
|
-
|
2.
|
I, II
|
Gmina Kielce (Dom Pomocy Społecznej im. Jana Pawła II w Kielcach)
|
„Poprawa jakości usług opieki społecznej poprzez utworzenie mieszkań aktywizacyjnych dla osób starszych i niepełnosprawnych oraz podniesienie kwalifikacji zawodowych personelu Domu Pomocy Społecznej im. Jana Pawła II w Kielcach”
|
I
|
W trakcie
|
-
|
3.
|
I, II
|
Powiat Kielecki (Dom Pomocy Społecznej w Zgórsku)
|
„Boisko wielofunkcyjne o sztucznej nawierzchni wraz ze ścieżką zdrowia i terenowymi urządzeniami do kinezyterapii z dostosowaniem wewnętrznych ciągów komunikacyjnych na terenie Domu Pomocy Społecznej w Zgórsku, podnoszące jakość świadczonych usług oraz poziom życia i funkcjonowania w DPS”
|
II
|
W trakcie
|
-
|
4.
|
I, II
|
Powiat Kielecki (Dom Pomocy Społecznej w Łagiewnikach)
|
„Wykonanie boiska wielofunkcyjnego i innych urządzeń sportowych wraz z ogrodzeniem i oświetleniem terenu, poszerzenie oferty usług rehabilitacyjnych oraz wprowadzenie nowych form terapii zajęciowej dla mieszkańców Domu Pomocy Społecznej w Łagiewnikach”
|
II
|
W trakcie
|
-
|
5.
|
I, II
|
Powiat Sandomierski (Dom Pomocy Społecznej w Sandomierzu)
|
„Podniesienie jakości świadczonych usług poprzez podwyższanie kwalifikacji personelu oraz rozbudowę z przebudową części istniejącego budynku Domu Pomocy Społecznej w Sandomierzu w celu utworzenia lokali aktywizujących, nowych form terapii: zajęciowej i rehabilitacji”
|
III
|
W trakcie
|
-
|
6.
|
I, II
|
Gmina Kielce (Zespół Placówek „Kamyk”)
|
„Poprawa jakości usług opieki społecznej poprzez adaptację budynku na lokale aktywizujące dla osób niepełnosprawnych oraz podniesienie kwalifikacji zawodowych personelu Zespołu Placówek "Kamyk" w Kielcach”
|
I
|
W trakcie
|
-
|
7.
|
I, II
|
Powiat Buski (Dom Pomocy Społecznej w Zborowie)
|
„Podniesienie jakości usług świadczonych w Domu Pomocy Społecznej w Zborowie, powiat buski, poprzez tworzenie lokali aktywizujących, pracowni terapii zajęciowych pomieszczeń rehabilitacji leczniczej wraz z zakupem wyposażenia oraz podniesienie kwalifikacji personelu”
|
III
|
W trakcie
|
-
|
|